Werkwijze

We beginnen met een intake fase die bestaat uit twee of drie gesprekken. Samen brengen wij in kaart waar u nu precies last van heeft. Hoe is het ooit begonnen?
Op welke manier wordt u gehinderd in uw dagelijks leven? Hoe lang heeft u er al last van? Tijdens de intake wordt niet alleen gekeken naar uzelf, maar ook naar uw omgeving.

Op basis van de bevindingen uit de eerste gesprekken zullen we de beste therapievorm bepalen. Uiteraard leggen wij uit wat de verschillende therapievormen inhouden. Vervolgens stellen we een behandelplan op.

Gedurende de behandeling bespreken we regelmatig of we samen op de goede koers zitten.
Psychotherapie is en blijft nu eenmaal ook een samenwerkingsproces.
De duur van de totale behandeling is natuurlijk afhankelijk van de aard van het probleem.

Intake

In de intakefase komen drie belangrijke onderwerpen aan bod:

  1. Uw klachten en problemen
  2. Uw huidige leefomstandigheden
  3. Uw levensgeschiedenis

Samen met u wordt er een doel voor de therapie gekozen en wordt er een behandelplan gemaakt.

De therapie

Psychotherapie is een samenwerkingsproces waarbij we in onderling overleg de frequentie bepalen van de therapie en bespreken welke behandelvorm het beste aansluit.

De frequentie kan zijn wekelijks, eens per 14 dagen of maandelijks.

Crisis

Een psychotherapie praktijk is geen 24-uurs voorziening.
Wij werken binnen kantooruren, wat inhoudt dat wij geen 24-uurs bereikbaarheid kunnen bieden.
In geval van crisis kunt u binnen kantooruren telefonisch contact met ons opnemen. Krijgt u ons niet direct aan de lijn omdat wij in gesprek zijn, spreekt u alstublieft in. Wij bellen zo spoedig mogelijk terug.

Is de crisis zo urgent dat de er direct acute hulp nodig is, neem dan contact op met uw huisarts.

Buiten kantooruren neemt u altijd contact op met uw huisarts of de huisartsenpost waar uw huisarts naar verwijst, of de crisisdienst van de GGZ in uw woonplaats.